tiistai 27. tammikuuta 2015

Synttärit

Olipas ihanat synttärit, ihania ihmisiä, ihna yllätys, ihania lahjoja ja ihania herkkuja. Kannattaa vanheta. Vaikka edelleen, jos multa ikää kysytään, oon 24 vuotta :) Oon ollu sitä siitä lähtien, kun sen täytin. En vaan osaa ajatella olevani vanhempi. Mietin aina, että ollaan nuoria vanhempia ja saatu nuorena lapset. Joo ei kyllä mittää nuoria olla ennää. Mutta pääasia, että itestä tuntuu nuorelta. Olis hauska tietää minkä ikäseltä näytän...

Mutta ne synttärit! Perjantaina Ville sano, että sillä on mulle yllätys klo 12 kaupungissa. Mun kroppa ei tykkää yhtään yllätyksistä vaikka ite tykkäänki. Autossa alko tuntumaan samalta kuin hääpäivänä, mikä meni vähä paniikkikohtauksessa. Oksettaa ja maha kipiä ja kauhia olla. Ja hahaa, me käytiin syömässä siinä ajan kuluksi. Ei mäkkärissä, vaan Hesen autokaistalta haettii ja syötiin autossa :D Koitin kysellä kaikkia kysymyksiä ja hyvin sai huijattua. Mulla oli aavistus ja aavistus oli oikee.



Ville oli varannu ajan kauneushoitolaan ja sain valita mitä haluan. Ripsiä en halunnu, koska omat oon saanu kasvatettua ripsiseerumin avulla ihanan pitkiksi ja oon todella tyytyväinen. Ja häihin laitatin ripsipidennyksen ja mun oli niitten kans vaikee nukkua ja aamusin oli kipiät silmät. Joten halusin kestolakkauksen tai no geelaus tämä kyllä on. Oon ite tehny rakennekynsiä, mutta kivut on huonontanu mun käsiä, joten en pysty niitä ennää tekemään. Kynsilakkaa oon käyttäny viimeks alku raskaudessa, koska en halunnu että synnärille lähtiessä on kynsilakkaa ja pienen vauvan kanssa kynsilakka ei myöskään oo tuntunu hyvältä.


Laitettiin sitten vähä blingblingiä ja pinkit nimettömät. Sitte sain vielä uuet shamppoot. IdHairin tuotteet on mun uus ihastus, eikä oo edes älyttömän kalliita. Suosittelen! Lilia ihastu mun kynsiin ja niitä piti alkuun vaan ihastella. Mutta ei onneksi oo itelle halunnu. En tosiaankaan halua alkaa lakkaan Lilian kynsiä.

Perjantai ilta meni leipoessa. Mulla oli myös ahkera kaveri. Lilia päässy suklaan makuun mun leipomisen myötä. Joku aika sitten hoksas, että äiti nuolee taikinajuttuja, niin halus kans maistaa. Tällä kertaa sai rapata kulhon missä sulatin tummansuklaan.

Ei oikein meinannu pähkinät kelvata suklaan jälkeen. 

Leipomukset onnistu aikas hyvin. Elämäni ensimmäinen maidoton kakku, mikä tehty siis soijatuotteista. Elämäni ensimmäinen mangokakku ja vielä elämäni ensimmäinen kiille. Ja mää onnistuin siinä kakussa. Oreokakku ei niin hyvin onnistunu omasta mielestäni, mutta makua kaikki kehu. Eli onnistuin mää vissiin siinäkin. Kakkujen reseptit omina postauksina. Mummu teki vielä suklaabostonkakun.

Suolasena oli tonnikala-tomaatti-feta piirakka ja kana-paprika-feta piirakka. Ja niistähän mulla ei oo yhtään kuvaan. Jotenki onnistuin unohtamaan. Joten reseptit jää nyt pois, koska ei niitä ilman kuvaa voi laittaa. Kana-piirakka oli uus kokeilu ja ai että oli hyvä. Vaihtuu mun vakio tonnikala nyt tuohon kanaan.





Päivällä kävi mamma, vaari, mummu, ukki, Juuso ja Nina. Sitten Ville lähti Lilian kanssa vanhemmilleen, että mää sain juhlia tyttöjen kanssa.

Lilia vaarin sylissä. Oli niin vauhti päällä neidillä, että ei ehtiny äitille poseerata kuvia varten.

Peetu juhlatamineissa. Jätkälläki niin vauhtia, ettei hyvää kuvaa saanu. Yhteiskuvaki lapsista ois ollu kiva...

Ihana, kun melkeen kaikki tytöt pääsi <3 Synttärisankarin toiveena oli pelata lautapelejä, mutta eihä me semmosia ehitty. Ja voi että sain ihania synttärilahjoja. Olin ihan ihmeissään. Kyllä ne ystävät vaan tuntee mut hyvin <3




Juoma puoli oli alkoholitonta. Tuo alkoholiton kuohuviini on niiin hyvää. Sitä ei Suomesta saa, Virosta tuotua. Vielä jäi yks pullo jääkaappiin. Voidaan avata se sitten, kun talo on saatu myytyä. Ehkä myös tämän alkoholittomuuden vuoksi mun synttäreille osallistumis halukkuudet on ollu välillä huonoja. Kauheen tylsiä juhlia, kun ei oo alkoholia. No eikä oo!

Synttärilahjat oli aivan mahtavia. Toinen suklaalevy tuhottu ja pitäs alkaa syventymään Raakaruokaan. Mua kiinnostaa raakaruoka tosissaan, varsinki herkkujen osalta. Mahtavaa, kun sain tuon kirjan niin voi paremmin syventyä. Ei tarvi netistä vaan reseptejä ja juttuja ettiä. Mun ajatuksia on luettu. Ja nappuloita sain heti kaks lissää, niin mun keräily alko hienosti. Nyt seuraavaksi ostan itelle keltaisen! Ostan sen ehkä sitten itelle tuparilahjaksi.

Oon kyllä niin onnellinen. Mulla on monta aivan ihanaa ystävää. Kaikki ystävät on eripuolelta tulleita ja eikä kukaan oo keskenään toistensa kanssa kavereita, silti hyvin mennee. Voi kun vaan olis aikaa enempi olla tekemisissä, koko porukalla kuin erikseenkin.

Kiitos rakkaat ihanasta synttäripäivästä! <3

1 kommentti:

  1. Nam nuo sun leipomukset oli kyllä hyviä! :P Pitäs itelläki opetella pitämään synttäreitä, koska harvoin tulee oikeastikaan juhlittua, mutta mutta niin! :D

    VastaaPoista